over de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu over de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu

over de helft

Door: Mellanie Hermes

Blijf op de hoogte en volg Mellanie

15 April 2012 | Suriname, Paramaribo

Girls just wanna have fun!
En dat Ik het hier naar mijn zin heb dat is een feit!
Helaas kan ik op dit moment zeggen dat ik over de helft ben van mijn tijd in Suriname. Het aftellen is nog net niet begonnen maar wat wel is gekomen is het besef dat ik er niet aan moet denken om terug te gaan naar Nederland. Na lang wikken en wegen heb ik dan ook besloten volgend jaar weer terug te gaan naar Suriname. Niet voor 6 maanden maar voor 6 weken dit keer. Kort maar krachtig maar wel een prettig vooruitzicht kan ik jullie melden ;).

Op stage gaat alles goed. Met de kinderen gaat het steeds beter al zijn sommige dagen nog steeds loodzwaar. Afgelopen tijd hebben we ook van drie kinderen oudergesprekken gehad op school. Bij alle drie was er een positieve verandering te zien in het gedrag. We hebben de kinderen bij thuiskomst dan ook een dikke knuffel gegeven. Ze zijn zo leergierig maar soms ook zo gefrustreerd als het niet op het tempo lukt wat ze eigenlijk voor ogen hebben. De complimentjes vliegen op dit moment dan ook in het rond.
Afgelopen tijd was er ook een circus in de stad. De tehuizen in Paramaribo hadden een uitnodiging gehad voor een speciale voorstelling en wie mochten er nog meer mee? JA WIJ! =).
Bij een circus denk je natuurlijk aan dieren maar dit was echter een Cubaans circus met alleen maar acrobaten. Maar die acrobaten waren verdomd goed. We hadden hun kunsten al eerder mogen aanschouwen tijdens het uitgaan. Tijdens de voorstelling kregen we natuurlijk nog veel meer te zien. Een meisje speelde een lappenpop. Ik heb denk ik 5 minuten lang met grote ogen naar haar zitten kijken om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het onmogelijk is dat dat meisje botten in haar lichaam heeft. BIZAR.

Naast stage hebben we natuurlijk ook weer goed gefeest.
Zondag 8 april hadden we een feestje want ons huisgenootje Ilse was jarig!
Na eerst uitgebrakt te hebben zijn we daarna met heel het huis in het zwembad gesprongen erg leuke middag gehad. Nadat een aantal weken terug het foute uurtje was geïntroduceerd hebben mijn huisgenoten me dagelijks aan mijn kop gezeurd voor nog meer van die leuke nummers. Ik dacht dus goed te doen die avond want we zouden met zijn allen gaan stappen. Ik dus keiveel nummers gedownload doe ik mijn deur open ligt er gewoon al 7 man te pitten! Het foute uurtje was dus minimaal deze avond.
Maandag onverwachts een poolparty gehad doordat Mellanie Hermes weer eens een grote mond moest hebben. Aangezien het eindelijk weer lekker weer was had ik aan een aantal mensen gevraagd of dat ze kwamen zwemmen. Ik dacht dat die Surinaamse mannen geen ballen hadden en dat ze toch niet zouden komen helaas moest ik mijn vooroordeel meteen weer wijzigen. De verdeling was goed te noemen 9 mannen en 4 vrouwen.. Een leuke middag volgde dus. Na 4 avonden op stap geweest te zijn dacht ik dat het wel goed genoeg was geweest maar het volgend feestje kwam weer op ons pad.
In de avond zou Bryan Bijlhout gehuldigd worden (die Surinamer die 1 miljoen won bij the winner is) Hier was een heel concert om heen gebouwd zodat het heel de avond feest zou zijn op het onafhankelijkheidsplein. Hoe moe ik ook was wat ben ik blij dat ik toch gegaan ben. Het was een relaxte sfeer met alleen meer surinamers en Surinaamse muziek. Het was een mooie afsluiter van een topdag!

11 maart had ik de lentekriebels denk ik. Werkelijk heel mijn kamer op zijn kop gezet om hem een keer goed schoon te maken. En wat doe je als je vloer moet drogen? Dan ga je verder met de rest van het huis. Zo gezegd zo gedaan. Het gevolg van mijn actie was dat we 5 vuilniszakken met troep hebben weg kunnen gooien en dat we nu kerstversiering buiten hebben hangen. Hoe romantisch ;).

12 maart naar de vreemdelingenpolitie geweest om mijn visum op te halen. Helaas is het weer niet verlopen zoals het moest. Ik heb maar een visum gekregen tot 8 juni terwijl ik een dikke maand later pas terug vlieg. Vanaf 8 juni ben ik dus illegaal in Suriname ;). Volgens de huisbaas komt dit wel goed dus daar zullen we maar op geloven. Dit probleempje was voor ons wel een reden om heel snel een ticket naar Curaçao te boeken. 6 tot en met 10 mei zal ik dus 5 dagen heerlijk chillenbillen op de Antilliaanse stranden met Tessa. Deze dagen staat er ook helemaal niks anders op de planning dan op het strand liggen, zwemmen en af en toe een cocktail bestellen. CAN’T WAIT!

Deze week is ook de avond vierdaagse begonnen in Suriname. En wat een feest is dat. Vrijdag uiteindelijk toch even gaan kijken met Tessa en margret en ik ben blij ook. GENIETEN! Ik kreeg spontaan weer het carnavals gevoel. De avond vierdaagse wordt hier niet gelopen maar gedanst! Er lopen bijna alleen maar groepen mee. Groepen die verbonden zijn aan een instelling, dansgroepen en ga zo maar door. Meiden van onder de 10 die met hun billen staan te schudden waar je u tegen zegt, oma’s van boven de 60 die staan te schudden met hun billen waar je u tegen zegt. Mannen die op hun trommels slaan en daar helemaal in op gaan! Shake it baby.. Mannen die allerlei soorten dans en stunts laten zien. Man man man genoten van elke minuut. Daarna nog even rustig aan gedaan voordat er weer een stapavond gepland stond. Rond een uurtje of 01:00 uit mijn bed gekomen en tot mijn verassing wilde er iemand skypen op dat tijdstip. De persoon in kwestie ontkende dat ze zat was maar ik heb werkelijk alles twee keer aan moeten horen ;) ik zal geen namen noemen hahaha! Deze avond was ook de eerste avond dat ik geen zin had om te stappen! WAT GEBEURD ER? Uiteindelijk toch gegaan maar na een uur weer richting huis want om 9 uur werden we weer ergens verwacht om vervolgens naar babunhol te gaan.

9 uur vertrekken om vervolgens 4 uur later aan te komen bij Babunhol wat een rit van 1,5 uur zou moeten zijn. Dat is nou Suriname. Uiteraard vertrokken we al te laat en moesten we nog tig stops maken voor onze boodschappen. Eenmaal aangekomen op Babunhol was het dan ook genieten geblazen. Chillen in de hangmat, een potje voetbal spelen met de mannen, zwemmen tussen de piranha’s en een boswandeling maken. Een boswandeling met de nodige slippartijen van mijn kant en de nodige geluiden van onze eigen meegenomen apen. Een heerlijke dag gehad die ook weer wat langer uitliep dan gepland. Die avond was het ook de laatste avond van de AVD. Samen met Tessa, Danielle en een paar jongens zijn we die kant opgereden. Gezellige avond gehad die eindigde in zsa zsa zsu. Helaas is deze avond om 03:00 voor mij geëindigd. Na wekenlang aan te modderen tegen ziek zijn gaf mijn lichaam nu toch echt aan dat het op was. Teveel genoten en gefeest.

Nu lig ik dan ook gevloerd op mijn bed en ben ik niet in staat om ook maar iets te doen. De komende 4 dagen rustig aan doen voordat de nieuwe stapweek weer begint. En stiekem kan ik niet wachten tot het weer zo ver is
.
Tot snel weer!
Liefs vanuit SU


  • 15 April 2012 - 16:42

    Mama:

    nou schat een verhaal schrijven gaat je heel goed af
    snel weer beter worden
    de oranje hoedjes liggen klaar voor jou en tessa zodat jullie er met het ek helemaal voor kunnen gaan
    want dan zal het hopelijk weer feest zijn
    we zijn aan het aftellen en kunnen niet wachten tot jullie ons alles kunnen laten zien
    liefs knuffels en kusjes van ons

  • 15 April 2012 - 16:48

    Thea:

    Ha Mellanie, leuk je verslag te lezen!Je bent eerder dan Tessa, dus ben ik door jou weer helemaal bij;)
    Wat weer een belevenissen en ja vind het niet gek dat je lichaam een keer stop zegt hoor...rust nu maar ff uit!
    Leuk dat jullie samen naar curacao gaan!!!! Nog ff en dan komen je ouders he? doeg xxx
    Doe de groetjes aan mijn tessaatje....

  • 15 April 2012 - 16:52

    Rowenna:

    leuk om te lezen mell dat je het zo naar je zin hebt. Op de helft al?! gaat snel he! geniet er nog lekker van daar en schudt een eind weg ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2012

Suriname een avontuur om nooit te vergeten

02 Juli 2012

Eind in zicht

07 Juni 2012

Het land van de contrasten

28 Mei 2012

Ouders op bezoek

17 Mei 2012

Curacao
Mellanie

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 37459

Voorgaande reizen:

24 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: