Curacao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu Curacao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu

Curacao

Door: Mellanie Hermes

Blijf op de hoogte en volg Mellanie

17 Mei 2012 | Suriname, Paramaribo

Het weekend dat we naar Curaçao zouden vertrekken zou een rustweekend worden. Helaas komt rust niet voor in mijn woordenboek sinds ik in Suriname ben dus ook dit weekend werd vol gepland met leuke dingen!

Vrijdagavond was het dan eindelijk tijd om een ritje te maken met de “bekende” party bus. De party bus is een bus die door de stad rijdt. Van de bus is het dak er af geknipt en zijn er stoelen weg gehaald. In plaats daarvan zijn er stangen bevestigd waaraan je jezelf kan vast houden. Dat dit nodig was dat was zeker. Keihard de muziek aan, zelf drank mee nemen en los! Een top avond die eindigde in touche =).

Zaterdag stond blaka watra op het programma. Helaas zonder Tessa want die moest alweer afscheid nemen van die lieve cin! Twee top weken met haar gehad!. We moesten om half 10 bij rayen zijn maar iets vertelde mij dat dit toch weer uit zou lopen en mijn gevoel was juist. Na 2 uur boodschappen doen konden we dan eindelijk op weg naar blaka watra. Op de heenweg een poging gedaan om bij te slapen want wat waren we brak!. Eenmaal aangekomen op blaka watra begon het helaas te regenen. Eerst maar even wat gegeten en toen mijn hangmat opgehangen. Na het eten zijn we even gaan zwemmen. Brrr wat was dat koud en toen ik het water uit kwam waren mijn schenen niet meer bruin maar blauw. Het water is namelijk zo zwart dat ik die stenen onder water niet zag liggen. Mijn scheen dacht ook dat die van steen was en knalde hier een paar keer heerlijk tegen aan! AUW. Daarna heel de middag in mijn hangmat gelegen waarvan dankbaar gebruik werd gemaakt door andere mensen. Fijn zo’n twee persoons hangmat!. Een top dagje gehad met de groep. In de avond snel mijn koffer ingepakt en toen rap naar bed want de volgende ochtend was het dan eindelijk zover CURACAO!.

Zondagochtend vroeg vertrokken we richting zanderij. Na 1 uur en 20 minuten vliegen hadden we een tussenstop op Trinidad en tobago (port of Spain). Na de stop nog een uur en 20 minuten gevlogen en toen waren we eindelijk daar CURA!. Isabelle stond ons buiten al op te wachten. Super leuk om haar daar te zien en eindelijk een beeld te krijgen van haar leventje. Eerst even snel boodschappen gedaan. Wauw een wereld ging voor me open. Ik dacht niks te missen van eten in Suriname maar schijnbaar verkeerd gedacht. Na de boodschappen snel onze bagage afgedropt bij Isabelle en toen op naar cabana beach waar Lex aan de bar zat. Zo leuk om hem weer te zien maar wat voelde het snel weer vertrouwd. In de middag lekker bij zitten kletsen en wat gedronken. In de avond zijn we gaan eten bij zanzibar. Hallelujaaa een keer geen kip, rijst en bruine bonen op de kaart. Na het eten zijn we naar wet en wild gegaan. Een super toffe avond gehad alleen wat waren we moe. Isabelle moest de volgende ochtend ook weer stage lopen dus helaas vroeg naar huis gegaan maar toch wat mee gekregen van het stapleven in cura. Super leuk maar wel raar hoe snel je gewend raakt aan dingen. Zo was het eerste wat ik riep waar zijn die bruine mannen tot grote ergernis van Lex ;).

Maandagochtend ging de wekker om 06:45. Isabelle moest gewoon stage lopen en had de auto nodig dus waren we al rond een uurtje of 07:30 op het strand te vinden. Optimaal genieten toch als je er bent? Heel de dag op het strand gelegen en wat later op de dag kwam Lex ook nog. In de avond samen met Lex, een collega van hem en Tessa gaan eten bij Saint tropez. Wat een mooie tent is dat zeg. Een zwembad dat overloopt in de zee WAUW. Een lekker avondje gehad.

Dinsdag hebben we vroeg in de ochtend Isabelle afgezet op haar stage. Daarna zijn we richting de kazerne gereden want het was tijd voor een rondje eiland. Lex heeft ons over heel het eiland rond gereden. De eerste stop was bullenbaai. Een verlaten strandje waar je alleen op kan komen door te klimmen en te klauteren en die alleen te zien is wanneer het eb is. Dit was het eerste wauw moment qua zee betreft. Eindelijk weer die blauwe zee zien en er met je voeten in kunnen staan. Genieten dus. Onderweg kwamen we ook langs de bekende rots waar je af kunt springen. Bang als ik ben bleef ik veilig met mijn voetjes op het strand staan om te zien hoe Lex en Tess van die rots af sprongen. Been there done that. Op naar de volgende stop, de grote en kleine knip. Een van de bekendste plekken van Curaçao en ik begreep ook meteen waarom. Een super blauwe zee kwam tevoorschijn. Niet verkeerd om daar een dag in door te mogen brengen. Na deze stop zijn we verder gereden naar een strandje waar een bootje onder water lag. De snorkels gingen mee en hop de zee in. Ik had al eerder gesnorkeld in Aruba maar dit overtrof het toch wel. De zee is zo helder dat je meters diep kunt kijken. Super mooie gekleurde vissen om je heen. Is toch wel even wat anders dan de Suriname rivier. Uiteraard konden we deze dag niet eindigen zonder een drankje te drinken dus zijn we geëindigd bij zanzibar. In de avond uit eten geweest met Lex, Angelo en Tessa. Een super leuk restaurantje dat uitkeek over de zee. Na het eten over de pondjesbrug gelopen om de bekende huisjes te bekijken. Dit was een stuk mooier dan ik had verwacht. Als afsluiter van deze dag hebben we nog een cocktailtje gedronken op het whilhelminaplein.

Woensdag wilden we eigenlijk uitslapen maar we durfde het niet te riskeren dat de taxi niet op kwam dagen dus het was weer vroeg dag. Rond 07:30 lagen we weer op het strand. Later kwamen Angelo en Lex ons weer vergezellen. In de avond ben ik samen met Tessa en Isabelle uit eten geweest op het whilhelminaplein. Een super leuke avond gehad waarbij we de tijd soms een beetje vergaten door al ons geklets. We hadden ook nog met Lex afgesproken om een drankje te drinken dus na het eten richting cabana gereden. Hier zou de hele avond live muziek zijn met een gastoptreden van Hind. Wat was zij slecht zeg! Ze las werkelijk alle songteksten op vanaf haar laptop. De avond kwam pas los toen een oude opa in zijn eentje begon te dansen. De aandacht was meteen weg van Hind en zodra de dj het overnam kwamen er steeds meer mensen de dansvloer op.
Een leuk avondje gehad waarbij ik 1 persoon in het bijzonder jaloers kon maken. Naast me stond namelijk gregory van der wiel. Je zou maar een vriendin hebben die een bakje nodig heeft wanneer ze hem op tv ziet ;). Altijd leuk om dan zulke sms’jes te kunnen versturen.

Donderdag was alweer de laatste dag. In de ochtend ben ik samen met Tessa naar het sea aquarium geweest. Het was klein maar fijn. Leuke beestjes gezien alleen zo zielig dat ze in die kleine hokjes zitten. We waren er zo door heen gewandeld dus snel weer terug gereden naar Isabelle om daarna door te gaan naar het strand. Het weer liet ons alleen beetje in de steek waardoor de laatste stranddag in de soep liep. Om de vakantie goed af te sluiten nog even wat gedronken aan de bar en toen was het toch echt tijd om richting het vliegveld te gaan.

Wat waren deze 5 dagen top samen met Tessa, Lex en Isabelle! Genoten van het leventje op curaçao!!.
Maar stiekem was ik toch ook wel weer blij dat ik met mijn voetjes terug op de Surinaamse bodem stond (mijn tweede huis).
De eerste stapavonden in Suriname zitten er al weer op.
Inmiddels ook mijn ouders, zus en debbie van het vliegveld mogen halen en zijn de eerste dagen samen met hun in het binnenland alweer achter de rug.

Zo vreemd maar wel heel leuk! Hier krijgen jullie in het volgend verhaal meer over te horen.

Dikke kus & Brasa!

  • 17 Mei 2012 - 21:30

    Tante Jose:

    mooi verhaal weer hoor mel. ook de foto;s liegen er niet om. je lijkt wel een meisje van daar. nu nog snel van je keelpijn af zien te komen. veel plezier met z;n alle. groetjes liefs van ons

  • 17 Mei 2012 - 21:52

    Joke Martens:

    wat een geweldig verhaal weer
    maar wat een verrassing nu ook foto's te zien, en mel wat ben je Asociaal bruin PRACHTIG
    leuk dat ik je nu ook zie, ziet er heeeeeeeeeeeel goed uit
    geniet nog lekker verder , nu met je familie erbij lijkt me wel appart om daar nu met z'n alle te zijn
    GENIET, GENIET en GENIET
    knuffel joke

  • 18 Mei 2012 - 08:52

    Patricia Stegeman:

    Hee Mel,

    Zo te lezen gaat alles super daar.
    Hoe bevalt het je vader en moeder daar? Tijd vliegt voorbij he, geniet van alles, tot snel.

    XXX Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2012

Suriname een avontuur om nooit te vergeten

02 Juli 2012

Eind in zicht

07 Juni 2012

Het land van de contrasten

28 Mei 2012

Ouders op bezoek

17 Mei 2012

Curacao
Mellanie

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1496
Totaal aantal bezoekers 36358

Voorgaande reizen:

24 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: