Week 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Mellanie Hermes

Blijf op de hoogte en volg Mellanie

22 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo ziek, zwak en misselijke maar vooral brakke mensen ;) voor het eerst in mijn leven kan ik zeggen dat ik blij ben dat carnaval er op zit. Ik kan weer met een gerust hart naar bed nu ik weet dat jullie doodziek in bed liggen en ik voor het eerst in jaren nog spring levend ben! Ik hoop dat jullie hebben genoten van Carnaval 2012!!
In mijn vorig verslag gaf ik aan dat mijn verslag er later op zou komen door carnaval. Helaas moet ik jullie melden dat dit niet de reden is geweest. Ik heb mijn laptop niet ingeleverd bij Tessa maar gewoon heerlijk mijn verslaving doorgezet (TETRIS geweldig spel totdat je credits op zijn en je uitgelachen wordt door je huisgenoten =(). Ik moet jullie ook bekennen dat ik een super leuk weekend achter de rug heb en dat jullie soms zelfs even uit mijn gedachte waren SORRY!!! ;)

Maandag was het helaas weer stage. Hoe leuk onze stage ook is de weekenden zijn natuurlijk veeeeel leuker! Deze dag nam er een vrijwilligster afscheid van het tehuis. Een raar gevoel en een moeilijk moment. Het drong tot me door dat ik daar ook over 5 maanden sta. Ook al zijn de kinderen soms kleine monsters onbewust heb ik me toch al echt aan ze gehecht maaaaar gelukkig hoef ik voorlopig nog niet aan afscheid te denken en om in de Marco mood te blijven Afscheid nemen bestaat niet ik ga wel weg maar verlaat je niet!
Dinsdag Valentijnsdag! Een rustige dag en een van onze huisgenoten was zo slim geweest om tegen een man te zeggen dat ze het maar commerciële onzin vond. Op Valentijnsdag zelf drong het tot haar door hoe dom ze was geweest aangezien Valentijn in Suriname een hele happening is. Ze baalde dan ook flink en kreeg niks die dag. Gelukkig zijn Tessa en ik de beroerdste niet en hebben we heel creatief een tekening gemaakt. Echte liefde vinden jullie ook niet?
Woensdag een lange dag stage. We zouden in de ochtend heel hard aan school gaan werken op stage. Je kunt het al wel raden dat als ik twee woorden heb getypt het veel is (Lang leven mijn tetris verslaving) De reden dat ik zoveel op facebook zit is bij deze dan ook meteen bekend bij jullie ;)
Deze dag ook lasagne gemaakt voor de kinderen en ze vonden het lekker!! (een x geen rijst, kip en bruine bonen doet de mens goed). De lasagne deed Tessa echter minder goed. In de ochtend toonde Tessa al een ijzer sterke discipline door gewoon naar stage te gaan terwijl ze beroerd was maar rond 5 uur zat de dag er toch echt op voor Tessa.
Doordat Tessa zich zo slecht voelde hebben we ook besloten donderdag vrij te nemen dus het was WEEKEND!.

Helaas heb ik een paar dagen zonder Tessa moeten doen maar ik heb mijn best gedaan om er een top weekend van te maken en het is me gelukt kan ik jullie bij deze melden!
Donderdagmiddag ben ik met een paar huisgenootjes naar de dierentuin geweest. Het was een dierentuin in de dierentuin. De apen zaten op het hok in plaats van in het hok.
In de dierentuin ook mijn eerste kennismaking gehad met een vogelspin AAAAAAAARGHHH!
Vooruit ik zal me niet aanstellen en jullie de waarheid vertellen mijn eerste kennismaking met een vogelspin was met een dode vogelspin ;). Het was een heerlijke middag en toen kwam de avond.
Jullie mogen zelf invullen hoe de avond verlopen is anders val ik in herhaling denk ik zo ;) De avond was + 10 en de conclusie van deze avond was dat negeren in Suriname hetzelfde effect heeft als negeren in Nederland ;) Wat een heerlijk gevoel geeft dat toch.




Vrijdag een rustig dagje. In de middag onze kater lunch gegeten bij zus en zo en daarna even naar de mauriciusstraat geweest. Mijn mond viel open van verbazing. Wat een mooi huis. Ik was spontaan jaloers maar op het moment dat ik dit type heb ik het gelukkig achter me kunnen laten ;)
In de middag weer een poging gedaan om NAC te kijken maar mijn humeur werd er weer niet beter op. Tess voelde zich in de avond eindelijk wat beter en besloot een avondje met ons mee te gaan. Samen met Tessa, Marije en drie mannen zijn we naar leonsberg gereden. Bier mee, eten mee en neerploffen maar. We zijn gaan zitten op de pier aan de waterkant en wat was het mooooooi! Ik had daar de hele nacht kunnen blijven zitten. Een prachtige sterrenhemel, leuk gezelschap en warm genoeg om in je shirtje te blijven zitten kortom top avondje! =) Daar ook mijn eerste woorden sranang tongo geleed. Mi drinki biri en jullie mogen raden wat dit betekend? Op de terugweg besloot Tessa haar droom waar te maken. Auto rijden in Suriname. Als een paar bange kleine kinderen riepen ik en de twee mannen constant TESSSSAAAAA naar rechts aangezien ze voor ons gevoel de bochten echt enorm ruim nam. Maar ik moet toegeven ze deed het goed voor een eerste keer en ik zou het haar niet nadoen ;). Hierna nog even wat gedronken thuis en toen ons bed in.

Zaterdag Carnaval dag! De kinderen van het tehuis zouden mee lopen in een carnavals optocht, Marije ging ook mee. De kinderen hadden er super veel zin dus op naar de schakel voor Tessa de schokel ;). Dit was het startpunt van de optocht. Verbazingwekkend genoeg waren we gewoon een uur te vroeg OEPS! De optocht zou om 5 uur starten maar natuurlijk werd dit wat later waardoor we de eerste twee uur niks hebben gedaan en we niet goed wisten waarom we ook al weer mee waren gegaan. De optocht zou gelopen worden onder leiding van een brassband! WAUW vanaf het moment dat de band begon te spelen zat de sfeer er bij mij goed in. Niet te vergelijken met Nederland maar ik heb genoten van de optocht. Na de optocht nog even bij de schakel gezeten en toen snel uit eten!
En wat was de tomatensoep toch lekker hé Tessa ;)?
Hoe saai ik zsa zsa zsu de vorige keer ook vond ik kon het niet laten om deze avond over te slaan. Tessa voelde zich weer goed genoeg dus samen met Tess en Marije op naar Zsa Zsa Zsu.
De eerste twee uur was er weinig aan. Normaal gesproken staan er op het podium ook leuke Surinaamse mannen te dansen maar helaas was deze week het podium bezet door vrouwen en dan bedoel ik de verkeerde soort. Ze hadden weinig aan en konden niet bepaald dansen. Nadat hun act af was gelopen was er een wet T-shirt contest ook niet veel soeps kan ik jullie melden. Uiteindelijk werd het toch nog een leuke avond. Na Zsa Zsa Zsu nog even thuis wat gedronken met de meiden en Bryan en om 7 uur lag ik dan eindelijk in bed.

De planning was om heel lang uit te slapen maar om 10 uur stond ik weer naast mijn bed (Helaas).
In de avond zou er een nieuw huisgenootje aankomen en aangezien er in ons huis een bom was ontploft ben ik maar begonnen met opruimen. Na twee uur was ik er wel klaar mee dus op naar het vat voor wat voedsel. Daarna nog een poging gedaan om te slapen maar ook deze mislukte weer. Halverwege de dag besloten ook maar sociaal te doen. Samen met een huisgenootje ben ik in de avond naar zanderij gereden (vliegveld) om een vriendin van haar op te halen. We hadden met de huisbaas afgesproken dat we dan meteen ons nieuw huisgenootje mee zouden nemen. De vriendin van margret was er snel maar ons huisgenootje niet. Het vliegtuig was leeg en er was geen huisgenoot te bekennen. Dan maar terug richting huis gelukkig was ze wel geland en had ze gewoon een andere taxi gepakt.

Dat was week 4 op naar week 5 maar daar later meer over.
Tot snel weer lieve mensen!

Dikke kus




  • 22 Februari 2012 - 14:58

    Sma:

    weer een lekker lang verhaal ik zit nu te wachten want je komt zo op skype dan hoor ik het live
    wat geniet en we toch van jullie verhalen en we tellen dan ook af tot je ons daar alles kunt laten zien
    kus

  • 22 Februari 2012 - 14:59

    Joke Martens:

    hoi mel
    wat een gezellig stukje weer (buiten het ziek zijn dan) vindt het alleen altijd een beetje kort om te lezen (om te schrijven is het natuurlijk heel wat)
    zou wel dagelijks zo'n verhaal willen leest gezellig.
    En uit de verhalen proef je toch dat jullie het erg naar de zin hebben
    jij hebt carnaval moeten missen, maar das maar een paar dagen, jij hebt daar heerlijk weer, en dat missen wij hier ongeveer een heel jaar, ik zou wel willen ruilen met je (maar ik hou dan ook niet van carnaval)
    kijk weer uit naar je volgende verhaal
    groetjes en een dikke KNUFFEL van mij


  • 22 Februari 2012 - 19:08

    Thea En Leo:

    Ha mellanie, wat een belevenissen....
    Enne, was het heel erg een keer geen nederlandse carnaval?Zo te lezen was de carnaval daar ook erg leuk!
    Fijn dat tessa weer beter is, kunnen jullie weer samen op pad!en....samen al het kinderhuis gerund!!!!!succes met met jullie stage opdrachten, het vertier zit wel goed HA ;) groetjes van ons, kus voor jullie beiden!

  • 24 Februari 2012 - 16:38

    Tamara:

    Hee mell! ik mocht weer reageren als ik doodziek was toch? Nou tis zo.. lig zwaar ziek op bed met bijna 40 graden koorts! ;) Dat allemaal dankzij de carnaval natuurlijk! Met mn kleine beetje energie heb ik vanuit mn bedje eindelijk eens tijd gehad om je verhaaltje te lezen! Wat een supertop verslag weer! Vind je wel een beetje een schijterd hoor.. haha bang van een dode vogelspin! :) Top dat die sza sza zu ook een leuke tent is!! Jij komt je tijd wel door!! :D Hoop je snel via skype te spreken mell! :D
    xxxx

  • 26 Februari 2012 - 09:27

    Suus:

    Hee meisje

    Zo te horen vermaken jullie je prima daar in Suriname!
    Leuk dat daar ook carnaval was. Toch nog beetje in de sfeer

    Hier alles goed. Net ons huis gaat het echt mega goed. Hebben sl heel veel gedaan, vloer ligt er al in en deze week komen de meubels :-D
    Meid, heel veel plezier, geniet!

  • 28 Februari 2012 - 17:30

    Tante Els:

    dat wordt nog wel wat met die grote zwarte neger als jou zo eens hoor, maar ging nou op stage om te feesten of om wat te leren. volgens mij het eerste, groot gelijk hoor meis je leeft maar een keer.
    groetjes tante els van ome bert

  • 05 Maart 2012 - 19:08

    Tante Jose:

    Ha Melleke. Is je mailbox vol? Ik krijg alles terug. Anders is het net of je niks terug krijgt. Groetjes liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2012

Suriname een avontuur om nooit te vergeten

02 Juli 2012

Eind in zicht

07 Juni 2012

Het land van de contrasten

28 Mei 2012

Ouders op bezoek

17 Mei 2012

Curacao
Mellanie

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 37440

Voorgaande reizen:

24 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: