Week 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Mellanie Hermes

Blijf op de hoogte en volg Mellanie

12 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Week drie alweer. Wat vliegt de tijd hier voorbij. De eerste weken heb ik vooral op de automatische piloot geleefd maar deze week… Deze week begon ik me pas echt te beseffen dat ik toch echt in Suriname ben. Intens genieten van de zon, de mensen, de cultuur, van alles. Je beseffen hoe mooi en bijzonder de ervaring is die ik mee maak. Op school kregen we vaak te horen dat we hier te maken zouden krijgen met een cultuurshock. Deze is tot nu toe uitgebleven en ik begin steeds meer te wennen. Het verkeer met de auto’s die als gekken rijden en constant toeteren. Toeteren om te laten zien dat ze je mooi vinden, toeteren om te laten weten dat ze voorbij je komen, toeteren om te laten weten dat je voorrang van ze krijgt, toeteren om te laten weten dat ze voorrang nemen, toeteren om te laten weten dat ze boos zijn, toeteren om te laten weten dat ze je kennen. Ze toeteren dus echt overal voor en je moet zelf maar uitvogelen waarvoor ze toeteren ;). Verder heb je hier aan aandacht geen gebrek. De mannen fluiten veel naar je als langs loopt of fietst, roepen de gekste dingen of maken rare geluiden. De vrouwen daar en tegen kunnen heel lief zijn maar we hebben ook al naar ons hoofd geslingerd gekregen dat we snotapen zijn en terug moeten naar ons eigen land. Vrouwen je kunt beter? ;). Het weer was deze week ook super. Ik dacht al aan het weer gewend te zijn maar helaas verkeerd gedacht. Want ook al is het hier altijd rond de 30 graden, de eerste twee weken hebben we constant regen gehad. Sinds afgelopen maandag nauwelijks meer regen gehad en dat heb ik gemerkt! Slechter slapen omdat het zo warm is, bezweet aankomen op stage na het fietsen omdat het zo warm is, heel moe zijn omdat het zo warm is, verbranden en daardoor nog slechter kunnen slapen omdat het zo warm is. Warm dat was het deze week zeker. In de schaduw was het 33 graden dus je kan wel raden hoe warm het in de zon was.

Deze week hebben we van maandag tot donderdag stage gelopen. De week was rustig en vloog voorbij. Maandag was Anneke jarig. We zijn deze dag met de kinderen naar de speeltuin geweest en hebben een spel met ballonnen gedaan (bedankt tante Jose). Donderdag was meneer braaf jarig, weer feest. We hebben deze week vooral een leuke week gehad op stage en weinig mee gemaakt.

Dinsdag heb ik ook mijn eerste Salsa les gevolgd. De eerste keer maar ook meteen de laatste keer. Het eerste kwartier was die man namelijk alleen maar bezig met regels naar mijn hoofd te slingeren. Wat dat betreft ben ik al net een Surinamer en dacht ik meteen No Spang!. Als ik Salsa les zou gaan volgen zou ik les krijgen op dinsdag en vrijdag. Als ik een keer niet kon komen moest ik me minimaal een dag van te voren afmelden. Aangezien ik van plan ben elke donderdag naar Havana te gaan en ik mezelf heel goed ken heb ik dan ook maar wijs besloten me niet in te schrijven. Hoe leuk het dansen ook was dankzij het overmatige reflecteren wat ik op school moet doen ken ik mezelf zo goed dat ik weet dat de kater op vrijdag soms groot zal zijn heeeeel groot. Vrijdag Salsa les? Naaaah op naar plan B. ik zoek wel een leuke Surinamer op die mij salsa gaat leren, aangezien vrijwel elke Surinamer hier Salsa kan dansen. Dat was dus mijn Salsa avontuur.
Woensdagavond wilden de meiden een Jank film kijken. My sisters keeper. De meiden waarschuwden me voor deze film. Mellanie jij gaat zo hard huilen vooral als je de film pas voor het eerst ziet. De meiden hadden deze film al vaker gezien. Halverwege de film en nog geen traan gelaten dacht ik even vragen hoe het met de meiden gaat. Ik kreeg alleen maar gesmoorde geluiden terug. Mooi moment om te zien dat hun gezichten, haren, hun nek en kussens nat waren van het huilen. Leuk hé meiden zo’n film ;)? Deze avond een rustig avondje gehad.
Donderdagavond WEEKEND! Eerst lekker uit eten geweest met de tosca’s en wat later op de avond zijn we op stap gegaan. Tot 01:00 wordt er Salsa gedanst in Havana. Aangezien niemand uit het huis dit kan gingen we rond 01:00 richting Havana. Het was weer een superavond met leuke mensen en leuke muziek. Bijna alle nummers worden hier gemixd zodat je flink kan schudden met je billen. Dus desiree vergouwen kom jij maar heeel snel en dan bedoel ik heeeeeeeeeel snel hierheen ;).
Mijn hoogtepunt van deze avond was toch wel toen ik mijn held uit de boxen hoorde komen. Tadaaaa ineens klonk daar Guus Meeuwis. Ik had het eerst zelf niet in de gaten maar gelukkig kennen mijn lieftallige huisgenoten mijn zwak voor Guus Meeuwis en werd ik snel in mijn zij gepord!.
Waar ik tijdens het uitgaan echt van geniet is van de mannen. Soms ontstaat er ineens een grote kring waarin de jongens gaan battelen. Dit is zo mooi om te zien.
De avond vloog weer voorbij en je kunt wel raden naar welke dag ik nu al weer uitkijk ;).

De kater had ik deze week in Havana laten liggen. Vrijdag zijn we met wat huisgenoten naar white beach geweest. Dit is een aangelegd strandje waar wij rustig onze dag hebben doorgebracht. Liggend op mijn handdoek nog nagenieten van een heerlijke stapavond. Deze dag besefte ik me wat ik hierboven beschreef. Ik ben gewoon in Suriname. Het was een top dagje en aan het eind van de dag konden we dan ook het liedje van Marco Borsato zingen… Vandaag is roooood de kleur van ons lichaam. Om Veerle te citeren het gevolg van deze dag: lichtgevende borsten en billen, Fijn! (NOT). Ach, we zullen maar niet zeuren hé wordt vanzelf bruin.
In de avond rustig aan gedaan. Rond 11 uur kwamen een paar huisgenoten terug die een vriendin hadden opgehaald van het vliegveld. Toen hun terug waren hebben we Marije opgesloten in haar kamer. Ze was zo verstandig geweest haar sleutels op de deur te laten zitten. Dat moet je niet doen als je om 00:00 jarig bent ;). Rond half 12 hebben we het huis versierd voor Marije. Helaas wilde ze al eerder haar kamer uit waardoor we vroegtijdig moesten zingen. De verrassing was groot want daar waren de tranen weer ;).

Zaterdag heel de dag in de weer geweest voor Marije haar feest. Het huis opgeruimd en omgebouwd, boodschappen gedaan, cadeautjes gehaald, het huis nog wat meer versierd en hapjes gemaakt. Het was een leuk avondje en we zijn geëindigd in Zsa Zsa Zsu. Het was niet echt mijn avond. Ik was super moe en vond er ook niet veel aan dus ben redelijk op tijd naar bed gegaan. De volgende keer ga ik er uitgerust naar toe. ;)

En nu is het zondag. De week is alweer om en ik kijk niet echt uit naar komende week. Komende week zou ik het liefst overslaan. Ook al weet ik en besef ik me hoe mooi en leuk alles is ik ga Carnaval zo erg missen. Ik heb voor mezelf ook maar besloten dat ik mijn laptop voor 6 dagen inlever bij Tessa. Maak dus vooral heeeeel veel foto’s vooral van de biertjes die jullie op mij drinken maar als jullie het niet heel erg vinden bekijk ik deze foto’s, en wil ik alle verhalen en avonturen pas horen/lezen/zien als ik zeker weet dat jullie doodziek op bed liggen!.
Volgende week zal ik mijn verhaal dus een paar dagen later online zetten.

Lieve lieve Brabanders en natuurlijk mijn andere lieve vrienden en kennissen ; ) Heeeeeeel veel plezier deze week geniet ervan, doe voorzicht maar vooral DENK AAN MIJ!

Dikke kus vanuit Suriname

  • 12 Februari 2012 - 14:22

    Desiree:

    Lekkerding!

    Wat een geweldig verhaaltje weer! Haha en billen schudden , dat laat ik aan jou over deze keer, jij kan dat als de beste! Ik zit met mijn billen achter de laptop, hard aan de studie! verschil moet er zijn!
    Blij dat de films aanslaan daar! Toch niet voor niks gedaan ;), jij ook nog een traantje gelaten of heb je je groot gehouden ?
    We moeten deze week trouwens echt een date op het internet plannen, want dan kunnen we weer lekker bijpraten! Ik zeg dinsdag 14 februari.. dan ben jij mijn valentijntje dit jaar!

    En het woord carnaval zal je mij niet vaak horen zeggen want ik ga maar 2 avondjes :) Die zijn zo voorbij :)

    Ben blij dat je helemaal op je plek zit daar , geniet ! ( OOK voor mij ),van de cocktails, salsa dansende surinamers en alle leuke mensen die je daar leert kennen!

    Dikke kroel! xx

  • 12 Februari 2012 - 14:29

    Tante Jose:

    een geweldig verhaal weer. Jammer dat je volgende week later bent. Kijk er altijd naar uit om je te horen. En wat carnaval ga je die mensen daar toch laten zien wat dat is. Geniet ze liefs kus van ons

  • 13 Februari 2012 - 14:48

    Thea,tessa's Mams:

    Ha mellanie,ook net als tessa een heerlijk,gezellig lezend verslag..wat schrijven jullie prachtig!alsof wij er bij zijn!Ach meisie....schut jij maar met de heupen,salsa...daar in suriname lijkt het voor ons heel de stage periode één groot feest met daarnaast de schoolse verplichtingen! geniet van het cultuur en het land, but take it easy....;) kijk uit naar jullie volgend verslag enne ff onder ons, ik mis mijn dochter wel hoor! wees elkaars reisgenootje en maatje xx kus Thea

  • 14 Februari 2012 - 14:24

    Mario S:

    Nou da gaat allemaal goed daar maar hier is het vanaf vrijdag vet feesten.
    Veel plezier nog en laat je nie gek maken Gr xxx

  • 14 Februari 2012 - 20:47

    Suzanne:

    Mell!!! Wat een geweldige verhalen zeg!!! Helemaal leuk te lezen. Je schrijft erg leuk!!! Geweldige foto's met de stage kinderen zag ik voorbij komen.

    Het is hier gelukkig weer iets minder koud... Geen -13 meer overdag. Sneeuw is ook allemaal weer weg.
    Meisje heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende bericht!!! Doe de groetjes aan Tessa!!!!

  • 15 Februari 2012 - 04:55

    Tamaraa:

    Oooh mell! Wat ben ik jaloers! Die 30 graden!! Heeerlijk! Wat zullen jullie genieten van jullie zwembad in de achtertuin! ;) Gaaf man salsales! Jammer dat het steeds op vrijdag is, maar ach in Havana leer jij het vast en zeker! :P als je straks weer in nl bent moet jij me maar een salsa lesje geven goed? Fijn dat stage leuk is!

    Haha fluitende en toeterende mensen, ik ken het wel van op vakantie maar volgens mij wen je daar wel snel aan! Vind dat je super kan schrijven! Duik maar lekker een week in het zwembad en in havana, voor je het weet is carnaval hier weer voorbij en voor je het weet is het weer de 11e van de 11e voor jou ;)! Ik zal aan jou denken als ik na carnaval keelontsteking en griep heb... dan mag het he? ;)! snel weer een verhaaltje, want ze zijn superrr om te lezen!!!! :D Mis u stapmaat! XX

  • 17 Februari 2012 - 07:54

    Petra:

    leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt !!!!!!!!!!
    Ik mis je

  • 17 Februari 2012 - 12:49

    Thea:

    Dank je Mellanie dat je naar Tessa omziet nu ze wat ziek is!
    Het ga jullie goed,wij sponseren jullie ook hoor voor speelspullen voor het koningskind! xx

  • 22 Februari 2012 - 11:50

    Kimberley V Meel:

    Heey meid! Eindelijk tijd om je verhaaltje te lezen! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, maar ik had ook niet anders verwacht ;) Ik vind eigenlijk wel dat je de salsa moet kunnen voordat je terug komt dus leuke gast opzoeken en gaan ;) Kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2012

Suriname een avontuur om nooit te vergeten

02 Juli 2012

Eind in zicht

07 Juni 2012

Het land van de contrasten

28 Mei 2012

Ouders op bezoek

17 Mei 2012

Curacao
Mellanie

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 37440

Voorgaande reizen:

24 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: