Week twee - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu Week twee - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu

Week twee

Door: Mellanie Hermes

Blijf op de hoogte en volg Mellanie

05 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Week 2.
Maandag zijn we begonnen op onze stage. We hebben met de huismoeder afgesproken dat we per week gaan kijken welke dagen we stage gaan lopen. De eerste week hebben we op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag stage gelopen. De tijden staan wel vast. We lopen van 12 uur tot ongeveer half 6 stage. Ideale tijden dus maar don’t worry we krijgen het nog druk genoeg met onze opdrachten ;)
De eerste stage week was leuk maar wennen. De kinderen hebben een dagstructuur waar je U tegen zegt. Ze komen rond 1 uur thuis van school, ze gaan eten en daarna moeten ze tot 3 uur rusten. Tussen 3 en 5 mogen ze een boek lezen, kleuren, huiswerk maken of een spelletje spelen en tussen 5 en 6 mogen ze vrij buiten spelen. Doordat Tessa en ik moeten wennen aan de kinderen en aan de manier van werken en hun aan ons moeten wennen zijn we ook nog niet in staat om aan onze schoolopdrachten te beginnen. Dit betekend dat we van 12 tot 3 uur eigenlijk niks doen. Ik kan jullie gedachten lezen LEKKER! Maar geloof me het kan best saai zijn ;) gelukkig weet ik dat we het over een paar weken druk genoeg gaan krijgen dus de eerste paar weken overleef ik wel.
De kinderen zijn geweldig maar het zijn ook kleine monstertjes. Zodra de huismoeder even weg is uit het huis breekt de hel los. De kinderen zijn flink onze grenzen aan het aftasten. Dit is natuurlijk heel logisch ik zou hetzelfde doen maar het is ZWAAR. Aan het eind van een stagedag ben ik ook helemaal gebroken. Deze week hebben we ook al meteen kunnen zien hoe kinderen worden aangepakt wanneer ze niet luisteren. Dit ging er best hardhandig aan toe. Naast deze momenten overheersen de mooie momenten. De kinderen zijn zo onzeker. Je ziet hun zelfvertrouwen groeien wanneer ze met een 10 terug komen van school of wanneer ze een kleurplaat hebben gekleurd die speciaal bedoeld is voor kinderen met een concentratiestoornis (Annemarie bedankt daarvoor de kinderen vonden het geweldig). Deze week hadden we ook onze fotocamera’s tevoorschijn gehaald. De kinderen hebben heel de middag foto’s gemaakt, ze wisten van geen ophouden. Iets anders wat de kinderen helemaal geweldig vinden is fietsen. Ze kunnen dit nog niet maar willen het wel graag leren. Elke keer als wij op de fiets naar huis gaan willen ze tot aan de poort op onze fietsen fietsen. Ze kunnen dit nog niet zelfstandig dus wij lopen er naast maar ze vinden het geweldig. De kinderen zien lachen en ze een leuke tijd bezorgen daar zal ik mijn waardering uit halen tijdens deze stage.

Tessa en ik hebben na de eerste week stage ook het plan gekregen om spullen voor het weeshuis aan te schaffen. Zo willen we heel graag een fiets aanschaffen voor de kinderen. Wat ik in het tehuis ook erg mis zijn knutselspullen en spelletjes die leerzaam zijn voor de kinderen. Tessa en ik gaan hier ook zeker geld aan besteden maar we kunnen dit niet alleen. We zouden het daarom super vinden als jullie bereid zouden willen zijn om ons en daarmee de kinderen met een klein bedrag te sponsoren. Mocht je dit willen doen dan kun je me mailen voor mijn rekeningnummer of contact opnemen met mama of papa.

Voor nu even genoeg over stage en op naar de Hoofdzaken ;). Deze week zijn we uiteraard ook weer uit eten geweest.
Woensdag zijn we om 07:30 vertrokken naar de vreemdelingendienst. We hebben nu namelijk een visum voor 90 dagen maar dit is natuurlijk veel te kort. We willen nog niet naar huis!! We moesten ons binnen twee weken melden bij de vreemdelingendienst en politie zo gezegd zo gedaan. Duur en vooral een administratief klusje en we zijn er nog niet maar de eerste stap is gezet. De vraag is alleen of dat we rond kunnen reizen. Tessa en ik hebben de wildste plannen maar of we deze kunnen uitvoeren is heel onzeker. We hebben nu namelijk een visum met daarop single. Dit betekend dat je maar 1 keer Suriname in mag en als je er uit gaat je er niet meer in mag. Flink balen dus. Onze huisbaas zegt dat we over ongeveer 6 weken ons visum voor een half jaar krijgen. Als we deze hebben zouden we wel het land in en uit mogen. Over 6 weken dus nog even dubbelchecken bij de vreemdelingendienst. Laten we het hopen anders zou het wel een hele grote domper zijn.
Toen kwam de donderdag. De eerste avond stappen in Suriname. We zijn deze avond naar Havana lounge geweest. Het eerste uur vooral om me heen gekeken en daarna ging het los.
WAUW wat ben ik deze avond verliefd geworden op het land, de cultuur en de mannen. NEEEEE ik heb niet nog meer waarschuwingen en preken nodig vanuit Nederland ;) dus jullie zijn gewaarschuwd. Ik ben verliefd geworden op de manier hoe de mannen hier dansen. Damn mannen uit Nederland jullie kunnen nog iets leren van de mannen hier! Wat heb ik genoten van deze avond. We hebben dan ook meteen besloten dat we hier een wekelijks ritueel van gaan maken ;).

En toen kwam de vrijdag en de daarbij behorende kater. Wat voelde ik me slecht terwijl ik voor mijn begrippen niet veel gedronken had (5 biertjes). Vrijdag moest ik met mijn heerlijke kater ook gewoon stage lopen en de kinderen dachten niet laten we tante mellanie vandaag sparen. Het gevolg was dat vrijdagavond alle huisgenoten naar de Mac en naar de bioscoop waren en ik zielig en alleen in huis zat.
Dacht ik me vrijdag slecht te voelen wat dacht je van de zaterdag?. Bij deze kan ik dan ook melden dat het niet alleen aan mijn kater lag. Vrijdagnacht redelijk ziek geweest en op het moment dat ik dit verhaal typ voel ik me nog niet helemaal fit. Deze week dus heel weinig gedaan.
Deze week zijn ook twee huisgenootjes terug gegaan naar Nederland. Wat gaan we ze missen =(...
De komende week gaat er helaas nog iemand naar een anders huis en komen er twee nieuwe mensen in het huis. De komende week zal dus weer even wennen worden.

Dit was het verhaal weer voor deze week. Ik ga me nu omkleden en een middag in het zwembad liggen. Hoe koud was het ook alweer in Nederland ;)?

Lees nog even het stukje over de sponsoring. Hoop dat jullie er aan mee willen werken.
Geniet van alle schaatspartijen, sneeuwbal gevechten en alle val/glij partijen in Nederland.
Tot volgende week!

Liefs Mellanie


  • 05 Februari 2012 - 14:49

    Mama En Papa:

    hey meid
    weer een leuk verhaal mannen alleeen naar kijken niet aankomen is alleen een advies geen preek.
    snel weer opknappen en geniet van alles.
    kus van ons

  • 05 Februari 2012 - 15:54

    Cel:

    Hey Mel

    Leuk verhaal weer zeg, alleen wel balen dat je ziek was. Nu maar hopen dat het bij deze keer blijft dan is het te overzien.
    Ik zal jullie ook sponsoren, geef het bij jullie ma af. Lekker poedelen in het zwembad, ik ga nog even met ons Bink door de sneeuw haha.
    Nou hopelijk ben je snel weer de oude en kan je weer lekker genieten. Succes van de week met je nieuwe huisgenoten, hopelijk zijn ze gezellig.

    Liefs xxxx cel

  • 05 Februari 2012 - 15:59

    Tante Jose:

    Flauwe reactie van je ma. Ze moet toch weten dat jij alleen maar kijkt;].Mooi verhaaltje weer. Van tessa ook die lees ik nl ook. Wel balen dat je ziek zwak en misselijk bent. Hopelijk is dat niet een wekelijks gebeuren. Nou meisje beterschap en genieten. Liefs van ons

  • 05 Februari 2012 - 17:54

    Inge:

    Hey mell,

    Leuk verslag weer!
    Klinkt goed wat je daar doet, en af en toe aankomen mag hè ;)
    Balen dat je nu niet lekker bent, maar hopelijk knap je snel op! Maar dat zal wel goed komen als je kunt opknappen aan t zwembad... Hier is het idd dolle winterpret, mis alleen wel m'n gekke buurmeisje om weer is ouderwets sneeuwballen mee te gooien haha.

    Genieste weer, en we blijven je volgen!
    Xbox Inge

  • 05 Februari 2012 - 17:55

    Inge:

    Ik bedoelde niet Xbox maar gewoon xxx (automatische correctie)

  • 05 Februari 2012 - 19:27

    Tante Els:

    Even over die sponsoring,jullie pa en ma hebben toch wel genoeg geld om naar jou te komen hè?(grapje)Nee hoor dat is toch harstikke leuk dat je dingen voor de kinderen mag gaan kopen.En van mij geen preek hoor,ga gerust je gang,kijk uit en als je terug komt.....laat ze dan maar daar.Hou je nu maar bezig met de kleintjes en geniet ervan!!!

  • 08 Februari 2012 - 07:56

    Dominique Rutgers:

    Wat fijn om te horen dat het zo goed bevalt daar! Heel veel plezier nog en ik hoop dat het goed komt met je visum zodat je gewoon nog kunt gaan reizen! X

  • 08 Februari 2012 - 07:57

    Dominique Rutgers:

    Enne.. Naar mannen kijken mag natuurlijk altijd he.... Hahaha

  • 08 Februari 2012 - 09:18

    Adje Mol:

    Hoi Mellanie leuk je verslag te lezen hele uitdaging wat je aan het doen bent We zullen niet teveel drinken met carnaval zodat we voor jou wat overhouden zal aan jullie ma het reken vragen en na carnaval wat schenken .nou succes met alles en we wachten op het volgende verslag Gr. Adje

  • 08 Februari 2012 - 14:55

    Leo En Thea:

    Ook leuk om jou reisverslagen te lezen, naast die van tessa krijgen wij zo heel wat mee van jullie belevenissen.
    Inderdaad, sluit aan bij je ouders...kijken mag....maar kom samen met tessa terug naar ons kikkerlandje!joepie ga zo schaatsen!!!dag surinaams reiskoppel xx

  • 08 Februari 2012 - 16:51

    Saar:

    Klinkt goed hoor Mel! En hopelijk komt het goed met je visum. Weet dat het bij ons toen ook wel wat gedoe was, wij moesten uiteindelijk in Trinidad en Tobago een nieuw visum aanvragen. Maar zal wel loslopen! Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2012

Suriname een avontuur om nooit te vergeten

02 Juli 2012

Eind in zicht

07 Juni 2012

Het land van de contrasten

28 Mei 2012

Ouders op bezoek

17 Mei 2012

Curacao
Mellanie

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 37442

Voorgaande reizen:

24 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: