eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: Mellanie Hermes

Blijf op de hoogte en volg Mellanie

29 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

De eerste week

Waar zal ik beginnen? Bij de warmte? Bij de regen? Bij de muggenbulten? Bij de overweldigende indrukken? Vooruit bij het begin dan maar ;)
Schiphol daar stond ik dan met mijn ouders en mijn berg bagage. Ik stond vrolijk om me heen te kijken op zoek naar Tessa en BAM! Daar stonden mayo, dees en marilon! Ik stond meteen met een bek vol tanden en wist niet wat ik zeggen moest maar ik vond het TOP! Toen kwam het afscheid ik hield me groot maar ineens draaide alle drie de meiden zich om. Ik wist genoeg en bedankt he meiden ;) daar waren de tranen!

De vlucht ging goed en was snel voorbij. Meteen kennis gemaakt met de Surinaamse mannen. Na drie zinnen gesproken te hebben met iemand kreeg ik het eerste nummer al aangeboden. Daarna dacht deze man tot twee keer toe dat mijn schoot zijn stoelplaats was. Hallo Suriname!
Na de vliegreis rap naar de taxi’s toe. Ook hier ging het weer lekker en was er duidelijk sprake van miscommunicatie want er stonden twee taxi’s voor ons klaar! Maar deze x was het hallo mannen op de goede manier ;)

Bij het huis aangekomen zaten onze huisgenoten al op ons te wachten. Het voelde meteen goed. Eerst even wat gekletst en toen mijn bezemkast ingedoken ;) Mijn kamer is klein maar fijn. Er staan een bed, een kast, een ventilator en een tafeltje.. Maar meer heb je ook niet nodig toch? Maar damn wat is het een hel om in deze hitte te slapen. Ondertussen ben ik er al aan gewend en heb ik het zelfs koud gehad maar de eerste nachten BAH.

De volgende dag stond er city trip op het programma georganiseerd door priscilla (stagebegeleidster). Tijdens de trip het oude centrum gezien en de standaard bezichtigingen als de palmentuin, fort zeelandia, de waterkant, onafhankelijkheidsplein, het paleis enz. Hierna waren Tess en ik kapot. Even rustig aan gedaan dus en s’avonds uit eten geweest met een paar huisgenoten.

Donderdag zijn we met Sven en Veerle (huisgenootjes) naar de centrale markt geweest. Het was erg druk en warm maar vooral indrukwekkend en groot. Overal waren kraampjes met groenten, fruit en vis. Na wat spulletjes gekocht te hebben zijn Tessa en ik naar het vat gelopen. Mijn eerste saoto soep op Surinaamse bodem op Heerlijk! In de middag weer heerlijk niks gedaan en voor het eerst in ons zwembadje gelegen. In de avond gingen viti (huisgenoot) en ik eten halen. Voor het eerst op de fiets in Suriname HELP! Het ging gelukkig goed en ik leef nog maar damn die auto’s. Ze rijden echt zo dicht langs je en soms toeteren ze ook nog om je te waarschuwen met als gevolg dat ik telkens een meter omhoog spring en me dood schrik.

Vrijdag mocht ik echt genieten van de tropische buien in Suriname. De straten stonden heerlijk blank en mijn enkels verdwenen dan ook in het water. Hallo regentijd! In de middag zijn we kennis gaan maken met onze stage en het voelde echt goed! Mw braaf is de huismoeder op dit moment en ze kletste de oren van ons hoofd! Het is zo’n leuke vrouw. De kinderen zijn ook heel leuk toen wij binnen kwamen waren ze aan het rusten. Dat wil zeggen dat in iedere hoek va n de kamer wel een kind op de grond lag. De kinderen waren eerst heel verlegen en durfde zich nauwelijks voor te stellen. Na twee uur gingen we weer weg en toen kreeg ik meteen een knuffel van Anneke (1 van de kinderen) en stonden de mannen ons uit te zwaaien. Super leuk en ik heb er echt zin in.
Maandag beginnen we om 12 uur tot een uur of 6 denk ik. We gaan dan ook bespreken welke dagen en tijden we gaan werken.
In de avond zijn we weer uit eten gegaan met de huisgenoten. Was weer erg gezellig en daar mijn eerste cocktail op Surinaamse bodem gedronken LEKKEEEER! Daarna nog even gekaart en je kan natuurlijk wel raden wie de winnaar was ;)

Zaterdag zouden de fietsen komen maar die lieten weer even op zich wachten. Daarna dacht ik lekker een middag NAC te kijken. Dit is ook gelukt maar erg blij werd ik er niet van.. In de avond zijn we met de huisgenoten naar de bioscoop geweest. One for the money Geniale film en een Geniale bioscoop. De mensen hier lachen echt super hard tijdens een film en ik heb dan ook echt genoten. Na de film zouden we gaan stappen maar dit plan liep ook in de soep. Het stappen begint hier pas om 01:30 ja je leest het goed! Bizarre tijden. Na de film zijn we dan ook gewoon naar huis gegaan en hebben we nog even gekaart.

Vandaag zijn we naar het onafhankelijkheidsplein geweest. We dachten dat er iets te doen was maar helaas we waren er voor niks heen gefietst. Toen nog even wat gedronken aan de waterkant en de rest van de dag gaan we lekker rustig aan doen.

Ik heb gemerkt dat mijn zin om verhaaltjes te schrijven niet al te groot is. Ik zal dus wekelijks een verhaal typen en deze op zondag proberen te plaatsen.

Voor alle cadeautjes, bijdrages, liefdesbrieven, kaartjes en andere ongein nogmaals mijn adres maar nu echt de juiste:
Toscastraat 34
Ma Retraite 3
Paramaribo Suriname

De foto’s kun je bekijken via facebook en voor de mensen zonder facebook jullie kunnen ze kijken door op de onderstaande link te klikken:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums

Ik ben tot 13 juli ook niet meer bereikbaar op mijn Nederlands nummer. Verwijder hem niet want als ik terug ben in NL heb ik gewoon weer hetzelfde nummer. Mocht je mijn Surinaams nummer willen stuur dan even een e-mail of een privéberichtje via facebook.

Tot snel allemaal!

Liefs Mell


  • 29 Januari 2012 - 21:23

    Rowenna:

    super leuk om te lezen mell!
    en met de mannen zit het ook wel goed dus. geniet ervan morgen op stage.
    en ik blijf je volgen hoor... kus

  • 29 Januari 2012 - 23:28

    Mayooo:

    Mellie! Eindelijk een verhaaltje ;)! Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt meis, klinkt allemaal erg vervelend! Bij sommige dingen zie ik je al helemaal gaan, dus lees dit dan ook met een lach op mijn gezicht! Het was trouwens niet onze schuld op het vliegveld hoor, daar moet je Tessa op aankijken, die begon haha! Mell, geniet van alles, succes op je stage morgen, maar dat komt vast goed!

    Kus Marjoleinos

  • 30 Januari 2012 - 12:31

    Tamara:

    Mell Supertof om te lezen!! zie dat jij nu al optimaal aan het genieten bent! Leuk dat jullie nu al dingen ondernemen met huisgenoten en fijn dat de eerste indruk van stage goed was!! succes met de natte voeten de komende tijd ;) maar dat gaat ook goedkomen!! Het moet maar lukken dat je iedere week een bericht stuurt want ik wil alles weten!!! ;) Succes met je eerste stagedagen!! Dikke kus

  • 30 Januari 2012 - 13:26

    Lia Frijters:

    wat een indrukken,ik lees alles,dus schrijf maar veel.
    veel plezier nog ,met de muggen en de lekkere alcohol.
    groetjes liaxxxx

  • 30 Januari 2012 - 14:29

    Dees:

    Lieverd!

    Wat fijn om te zien dat alles goed is gegaan en je al leuke dingen hebt ondernomen! Zat Carlo nog bij je in het vliegtuig of ging hij ergens anders heen.. ;)
    Ook gelijk al sjans met de Surinaamse mannen en aan de cocktails, ik ben trots op je ! ;)

    En hoe was je eerste dag op stage vandaag? Nog tropische buien gehad ? Hier sneeuwt het dus ben maar blij dat je daar zit! het is ijsssssskoud! Brrr :(

    Meis ik ga je leuke reisverslagen volgen en we gaan binnekort maar eens skypen.. teminste.. als je dan nog niet te bruin bent! ;)

    Genieten en groetjes aan Tessa!

    liefs xxxx


  • 31 Januari 2012 - 14:19

    Evi:

    Supeeeeerr! Ben stik jaloers op jullie hoor.. Vind leuk om jullie verhalen te horen dus ik ben al fan! Heel veel succes nog daar!

    X

  • 31 Januari 2012 - 18:25

    Els H Van Ome Bert:

    het gaat wel goed he gelijk sjans straks komde toch nog mee die grote neger naar huis, zal jullie pa blij van worden. veel plezier nog

    groetjes tante els en de rest uit theike

  • 03 Februari 2012 - 18:53

    Anja:

    Hee Mellanie,

    Wat leuk om je reisverslag vanuit Suriname te lezen... Je hebt al weer heel wat dingen mee gemaakt en ondernomen. Leuk dat je al foto's hebt geplaatst zo zie je ook meteen hoe je huis eruit ziet.
    Je was flink op dreef met de opruiming in het huis, goed bezig haha!

    Veel plezier op stage en genietse als je een duik in het zwembad neemt, hier vriest het behoorlijk en kwamen de kinderen op school vandaag met de slee, de winter is nu echt begonnen......

    Liefs, Anja en familie

  • 05 Februari 2012 - 10:51

    Saar:

    He Mel,

    Wat leuk om je verhaal zo te lezen. Er zijn veel dingen die heel herkenbaar zijn. Ben benieuwd hoe je stage er uit gaat zien. Klinkt wel leuk met die kids.

    Geniet van al het moois wat daar te zien is!
    Tot je volgende verhaal!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2012

Suriname een avontuur om nooit te vergeten

02 Juli 2012

Eind in zicht

07 Juni 2012

Het land van de contrasten

28 Mei 2012

Ouders op bezoek

17 Mei 2012

Curacao
Mellanie

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 37443

Voorgaande reizen:

24 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: