Vaarwel Nederland - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu Vaarwel Nederland - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Mellanie Hermes - WaarBenJij.nu

Vaarwel Nederland

Door: Mellanie Hermes

Blijf op de hoogte en volg Mellanie

23 Januari 2012 | Nederland, ettenleur

I got a hangover, woohoohoo
I’ve been drinking too much for sure!
Wat een mooi liedje heeft Taio Cruz toch en wat is het liedje toepasselijk op dit moment.
Na drie dagen feesten voel ik me vandaag dan ook flink beroerd maar wat was het leuk! =)
Heb echt een top weekend gehad. Eerst nog een avondje carnaval gevierd, zaterdag “afscheid”feestje met vrienden en familie en gister nog even naar de klomp geweest.
Kortom top top top Ik heb genoten! Bedankt allemaal!

Maar dan nu Suriname.
Stage check, Huisvesting check, Ticket check, Voldoende geld check, Laptop check, Fototoestel check,
Overvolle koffer check, Injecties check, mijn lieve reisgenoot Tessa check, Visum check, Zenuwen check.Kortom helemaal klaar voor het Surinaams avontuur maar wat was dat nog even billen knijpen.
Het visum liet nog even op zich wachten maar ook die hebben we ondertussen gelukkig op mogen halen!

Ik heb de afgelopen weken vaak de vraag gekregen wat ik nu precies in Suriname ga doen.
Ik ga stage lopen bij stichting koningskind. Dit is een tehuis waar momenteel vier kinderen wonen. Deze kinderen hebben een traumatische ervaring mee gemaakt (seksueel misbruik/mishandeling). Ze hebben hierdoor een achterstand opgelopen in hun ontwikkeling. Tessa en ik zullen ons voornamelijk bezig houden met het opstellen van de dossiers. Deze zijn nog niet aanwezig maar is wel noodzakelijk voor een goede hulpverlening. We zullen de komende maanden dan ook veel met andere instellingen te maken krijgen. Ik zal het komend half jaar ook schoolresultaten moeten behalen. Ik zal een activiteit opzetten en uitvoeren, een onderzoek houden en de samenwerking beschrijven.
Naar mijn stage kijk ik erg uit. Ik hoop echt iets voor de instelling te kunnen betekenen. Het zal een hele zware stage zijn maar vooral een leerzame.

De komende 6 maanden zullen Tessa en ik slapen in een studentenhuis van student Inn. Tessa en ik hebben hier ieder ons eigen kamer. De rest moeten we delen met de andere huisgenoten maar ach wie leeft er nu binnen als het buiten 30 graden is ;)?. Tessa en ik hebben ook heeel goed voor ons zelf gezorgd. Want wat wil je het liefst na een dag hard werken in het 30 graden warme Suriname?? Juist zwemmen!! Ons huis heeft in de tuin dan ook een klein zwembadje. HEERLIJK!

Vanavond het laatste avondje in Nederland. Zometeen nog de laatste spullen in pakken en dan op de bank hangen met mijn ouders. De zenuwen zijn al flink toegeslagen en er heerst op het moment een dubbel gevoel. Ik laat het bekende achter voor het onbekende. Maar ach een week daar en volgens mij wil ik dan niet meer terug. Carnaval, EK, Guus Meeuwis wat is dat? Een half jaar vertoeven in een land waar het altijd 30 graden is, waar ze ook carnaval vieren, waar ze geen Guus Meeuwis hebben maar damaru en waar zoveel Nederlandse stagiaires zijn dat ik me tijdens het EK in Nederland zal wanen.
Een dubbel gevoel weg ermee!!. GENIETEN dat is wat ik zal doen!!

Uiteraard zijn alle kaartjes, liefdesbrieven, cadeautjes en donaties vanuit Nederland meer dan welkom!
Mijn adres voor het komend half jaar zal zijn:
Toscastraat 34
Paramaribo
Suriname.

Dit was mijn eerste en laatste berichtje vanuit Nederland. Mijn goede voornemen is om deze site goed bij te houden maar je weet nooit hoe het loopt ;) Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn verhalen te volgen en laat vooral reacties achter!

Lieve mensen ik zie jullie over een half jaar weer en ik spreek jullie vanuit het warme Suriname

Liefs mellanie


  • 23 Januari 2012 - 17:41

    Desiree Segeren:

    Heee Mellanie!
    Wauww spannend joh, maar wat zal het een supermooie ervaring zijn! Heeel veel succes en plezier daar en een hele goede reis gewenst, ook van mijn ouders;)!
    xxxx

  • 23 Januari 2012 - 17:44

    Rebecca:

    Heeel veel plezier Mel!! Maak ons jaloers met mooie verhalen foto's! ;) Het komt helemaal goed!

  • 23 Januari 2012 - 17:52

    Dominique Rutgers:

    Oh Mellanie, wat spannend he! En het is je geraden dat je de site up-to-date houdt, want wij willen natuurlijk heeeeel graag weten hoe het Surinaamse leventje je af gaat! Heel veel plezier en tot over een half jaar! X

  • 23 Januari 2012 - 18:01

    Inge Franken:

    Hey lieve Mell,

    Geniet er ontzettend van! ik kan je helaas niet uitzwaaien maar zal aan je denken hoor! heel veel plezier, gedraag je ;) en ga je missen!

  • 23 Januari 2012 - 18:06

    Nina:

    Hee Mell!

    Ik ben zo jaloers op je he! Heel veel plezier!! Maar ik denk dat dat wel goed komt :)
    Goede reis! En luister maar veel naar Guusje, dan mis je em misschien iets minder hahaha

    Kusje

  • 23 Januari 2012 - 18:31

    Luukske:

    Mel, nogmaals heel erg veel plezier en een leerzame tijd toegewenst! Gaat zeker allemaal goed komen, geniet ervan want het is voorbij voordat je het weet!

    Dikke kus luuk

  • 23 Januari 2012 - 21:45

    Kimberley V Meel:

    Juist ja GENIETEN!!

    dat is eigenlijk het enige, en ook een beetje op jezelf letten natuurlijk ;)
    Guusje staat op je iPod dus die hoef je ook echt niet te missen :p
    je eerste berichtje is al leuk, keep them coming!
    ik wens je alvast een hele goede reis!

    Liefs!!

  • 25 Januari 2012 - 10:47

    MarioS:

    He He eindelijk weg . Da werd tijd

    HAHAHAHA

  • 25 Januari 2012 - 13:06

    Patricia Stegeman:

    Hoi Mel,
    Hoorde van je moeder dat alles goed was gegaan, en je al bent aangekomen bij je nieuwe onderkomen. Heb nog aan je gedacht gisteren tijdens je vliegreis. Viel het mee? Ga je zeker volgen via je reisverslag.
    Veel liefs en een pootje van Lola,
    Patricia

  • 26 Januari 2012 - 11:36

    Joke Martens:

    hoi mellanie
    hoorde net van je moeder dat jij aan dit grote nieuwe avontuur bent begonnen geweldig (zou wat dat betreft ook nog jong willen zijn)
    wens je een geweldige ervaring en heel veel succes met je stage
    wordt ook een beetje jaloers als ik lees dat jij elke dag heerlijk buiten gaat(werken) en genieten van een heerlijke temperatuur, want daar zullen we hier (als het komt?) nog lang op moeten wachten mellanie veel succes en ik blijf je volgen
    groetjes je ouwe collega Joke

  • 26 Januari 2012 - 17:52

    Richella:

    Super leuk verslag! Veel plezier samen met Tessa in Suriname :D!!

  • 15 Februari 2012 - 15:20

    Thea Van Riel:

    Hoy Mellanie

    Ik lees het voor het eerst.
    Ik heb pas een week mijn leptop.
    Ik ga je dus meteen volgen
    Heel veel sucuses.
    groetjes uit schijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, ettenleur

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2012

Suriname een avontuur om nooit te vergeten

02 Juli 2012

Eind in zicht

07 Juni 2012

Het land van de contrasten

28 Mei 2012

Ouders op bezoek

17 Mei 2012

Curacao
Mellanie

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1014
Totaal aantal bezoekers 37442

Voorgaande reizen:

24 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: